برهان الله
یا قائم آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)

 

پرسش: دعای عهد را کی باید خواند ؟

 

پاسخ: آنچه دقيق تر به نظر مي‌رسد اين است كه دعاي شريف عهد چهل صبح پشت سر هم، ما بين الطلوعين(از سپيده صبح كه اول وقت نماز صبح است تا طلوع آفتاب) خوانده شود. بنابراين لازم نيست در طول چهل روز در يك زمان خاص خوانده شود، بلكه از طلوع مخبر صادق(سپيده صبح) تا طلوع خورشيد، انسان مي‌تواند دعا را بخواند. 

.................................... 



ادامه مطلب...
ارسال توسط عماد

شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام)

شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) بر همگان تسلیت باد

شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 7 تير 1390برچسب:شهادت,شهادت امام موسی کاظم,25 رجب,
ارسال توسط عماد

جوانى (فرصت نيكو ) و (نسيم رحمت) است كه بايد به خوبى از آن بهره جست و با زيركى , ذكاوت و تيز بينى آن نعمت خداداد را پاس كه اين فرصت, (ربودنى) و (رفتنى) است وضايع ساختن آن, چيزى جزغم, اندوه و پشيمانى را براى دوران پس ازآن به ارث نمى گذارد.

 

زندگى كوتاه است و راه كار دراز و فرصت زودگذر! تنها سرمايه گرانبهاى ما وقت است كه بازگشتى ندارد, از اين رو بزرگترين فن بهتر زيستن, بهره جستن از فرصتهاى بى نظيرى است كه برما مى گذرد; اين سخن امام صادق(عليه السلام) را بايد جدى گرفت: (من انتظر عاجله الفرصه مواجله الاستقصإ سلبته الايام فرصته, لان من شإن الايام السلب و سبيل الزمن الفوت) 

به هركس فرصتى دست دهد و او به انتظار بدست آوردن فرصت كامل آن را تإخير اندازد, روزگار همان فرصت را نيز از او بربايد, زيرا كار ايام, بردن است و روش زمان, از دست رفتن.

 




ارسال توسط عماد

1. در جنگ بدر، وقتي بزرگان لشكر كفار كشته شدند و سپاه اسلام پيروز شد ، رسول خدا آن كشتگان را ندا داد: اي فلان، اي فلان، آنچه پروردگارمان به ما وعده داده بود ، حق يافتيم، آيا شما نيز آنچه پروردگارتان وعده داده بود ، حق يافتيد؟
گفته شد: اي رسول خدا، آيا ايشان را مي خواني در حالي كه مردگان اند؟
فرمود: قسم به كسي كه جانم در دست اوست ، ايشان به اين كلام از شما شنوا ترند ، و فقط بر پاسخ دادن توانا نيستند (المحجبه البيضاء فيض كاشاني ،ج8 ، ص298)
2. شخصي از امام كاظم (عليه السلام) درباره ي وضع مومنان پس از مرگ پرسيد: آيا مومن به ديدار خانواده خويش مي آيد؟
فرمود : آري.
پرسيد : چقدر؟
فرمود: بر حسب مقدار فضيلت هايش . برخي از آنان هر روز و برخي هر دو روز و برخي هر سه روز و كمترين آنان هر جمعه. (كافي ، كليني كتاب الجنائز،باب ان الميت يزور اهله ، روايات 5.)
3. امام صادق (علیه السلام) فرمود: هنگامی که مرده ای را در قبر می گذارند , شخصی بر او ظاهر می شود و به او می گوید: ای فلان , ما (در دنیا) سه چیز بودیم: رزق تو که با پایان یافتن مهلت تو قطه شد (و اینک همرا تو نیست) , خانواده ات که تو را رها کردند و بازگشتند و من که عمل تو هستم که با تو می مانم. آگاه باش که من در میان این سه , در نزد تو از همه بی ارزش تر و سبک تر بودم. (حیات جاودانه, امیر دیوانی ص 233 به نقل از کافی)
4. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: هر کس سنت و روش نیکی را در جامعه جاری سازد, تا وقتی که در دنیا مردمی به آن سنت عمل می کنند , ثواب آن اعمال را به حساب این شخص هم می گذارند , بدون این که از اجر انجام دهنده ی آن کم کنند و هر کس سنت زشتی را در بین مردم باب کند , تا وقتی که مردمی بدان عمل کنند , گناه آن را به حساب او نیز می گذارند , بدون این که از گناه عامل آن کم کنند.
(تفسیر المیزان , ذیل آیه ی 12 سوره ی یس.)
5. امام صادق (علیه السلام) فرمود: شش چیز است که مومن , بعد از مرگ نیز از آن بهره مند می شود , فرزند صالحی که برای او طلب مغفرت کند, کتاب قرآنی که از آن قرائت شود , چاه آبی که حفرکرده ( و به مردم آب می دهد) , درختی که کاشته است , آبی که برای خیرات جاری کرده و روش پسندیده ای که بنا نهاده و دیگران پس از وی , آن را ادامه می دهند. (بحار الانوار , ج 6 ص 294.)
 




تاریخ: دو شنبه 30 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط عماد

emam ali

حضرت علی (علیه السلام) در خطبه ای مومنان را از فریفته شدن به دنیا بر حذر می دارند و می فرمایند:من شما را از دنیا می ترسانم که در کام شیرین است و در دیده سبز و رنگین . پوشیده در خواهش های نفسانی , و با مردم دوستی ورزد با نعمت های زودگذرای جهانی. متاع اندک را زیبا نماید, و در لباس آرزو ها در آید, و خود را به زیور غرور بیاراید. شادی آن نپاید, و از اندوهش ایمن بودن نشاید. فریبنده ای است بسیار آزار دهنده , رنگ پذیری است نا پایدار , فنا شونده ای مرگبار , کشنده ای تبهکار . چون با آرزوی خواندگان دمساز شد,و با رضای آنان هم آواز , بینند سرابی بوده است و بیش از آن نیست.  




تاریخ: پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:حضرت علی,پند و اندرز,سخنان شیوا,
ارسال توسط عماد

ظهور کن

كشتی نساز اى نوح، طوفان نخواهد آمد * بر شوره زار دلها، باران نخواهد آمد


شاید به شعر تلخـم خـرده بـگیری اما * جایی كه سفره خالیست،ایمان نخواهد آمد


رفتی كلاس اول، این جمله راعوض كن * آن مرد تـا نیاید، باران نخواهدآمد
 




تاریخ: چهار شنبه 25 خرداد 1390برچسب:نوح,امام زمان,کلاس اول,شعر,
ارسال توسط عماد

آرزو هایم زیر انبوهی از خاکستر
هنوز نفس می کشد
هنوز شعله ورند
نسیم مهربانی تو کدام جمعه می وزد
 




تاریخ: چهار شنبه 26 خرداد 1390برچسب:جمعه,انتظار,مهدی(عجل الله تعالی فرجه شریف),
ارسال توسط عماد

گل 

سیزدهم رجب روز ولادت مولا و سرورمان حضرت علی (علیه السلام) 

بر تمامی شیعیان و محبان اهل بیت (علیه السلام) مبارک باد.




تاریخ: چهار شنبه 25 خرداد 1390برچسب:امام علی ,تولد,ولادت,سیزدهم رجب,
ارسال توسط عماد

عاقبت یک روز مغرب محو مشرق می شود

عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق می شود


شرط می بندم زمانی که نه زود است و نه دیر

مهربانی حاکم کل مناطق می شود
 




تاریخ: چهار شنبه 25 خرداد 1385برچسب:مهربانی,عاقبت,امام زمان,انتظار,
ارسال توسط عماد

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
لوگوی برهان الله

امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 83
بازدید ماه : 105
بازدید کل : 4477
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1