برهان الله
یا قائم آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)

1. در جنگ بدر، وقتي بزرگان لشكر كفار كشته شدند و سپاه اسلام پيروز شد ، رسول خدا آن كشتگان را ندا داد: اي فلان، اي فلان، آنچه پروردگارمان به ما وعده داده بود ، حق يافتيم، آيا شما نيز آنچه پروردگارتان وعده داده بود ، حق يافتيد؟
گفته شد: اي رسول خدا، آيا ايشان را مي خواني در حالي كه مردگان اند؟
فرمود: قسم به كسي كه جانم در دست اوست ، ايشان به اين كلام از شما شنوا ترند ، و فقط بر پاسخ دادن توانا نيستند (المحجبه البيضاء فيض كاشاني ،ج8 ، ص298)
2. شخصي از امام كاظم (عليه السلام) درباره ي وضع مومنان پس از مرگ پرسيد: آيا مومن به ديدار خانواده خويش مي آيد؟
فرمود : آري.
پرسيد : چقدر؟
فرمود: بر حسب مقدار فضيلت هايش . برخي از آنان هر روز و برخي هر دو روز و برخي هر سه روز و كمترين آنان هر جمعه. (كافي ، كليني كتاب الجنائز،باب ان الميت يزور اهله ، روايات 5.)
3. امام صادق (علیه السلام) فرمود: هنگامی که مرده ای را در قبر می گذارند , شخصی بر او ظاهر می شود و به او می گوید: ای فلان , ما (در دنیا) سه چیز بودیم: رزق تو که با پایان یافتن مهلت تو قطه شد (و اینک همرا تو نیست) , خانواده ات که تو را رها کردند و بازگشتند و من که عمل تو هستم که با تو می مانم. آگاه باش که من در میان این سه , در نزد تو از همه بی ارزش تر و سبک تر بودم. (حیات جاودانه, امیر دیوانی ص 233 به نقل از کافی)
4. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: هر کس سنت و روش نیکی را در جامعه جاری سازد, تا وقتی که در دنیا مردمی به آن سنت عمل می کنند , ثواب آن اعمال را به حساب این شخص هم می گذارند , بدون این که از اجر انجام دهنده ی آن کم کنند و هر کس سنت زشتی را در بین مردم باب کند , تا وقتی که مردمی بدان عمل کنند , گناه آن را به حساب او نیز می گذارند , بدون این که از گناه عامل آن کم کنند.
(تفسیر المیزان , ذیل آیه ی 12 سوره ی یس.)
5. امام صادق (علیه السلام) فرمود: شش چیز است که مومن , بعد از مرگ نیز از آن بهره مند می شود , فرزند صالحی که برای او طلب مغفرت کند, کتاب قرآنی که از آن قرائت شود , چاه آبی که حفرکرده ( و به مردم آب می دهد) , درختی که کاشته است , آبی که برای خیرات جاری کرده و روش پسندیده ای که بنا نهاده و دیگران پس از وی , آن را ادامه می دهند. (بحار الانوار , ج 6 ص 294.)
 




تاریخ: دو شنبه 30 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط عماد

دور نمایى از زندگانى عبرت‏انگیز سلیمان نبی

بر خلاف تورات كنونى كه حضرت سلیمان را یك پادشاه جبار و بتخانه ساز و تسلیم هوسهاى زنان معرفى كرده (تورات كتاب اول ملوك و پادشاهان) ،قرآن مجید سلیمان را یك پیغمبر بزرگ خدا مى‏شمرد، و او را به عنوان سمبل قدرت و حكومت بى نظیر مطرح كرده، و در لابلاى بحثهاى مربوط به سلیمان درسهاى بزرگى به انسانها داده كه هدف‏ اصلى از ذكر این داستانها همان عبرتها بوده است.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 28 خرداد 1390برچسب:خدا,سلیمان نبی,حیوانات در خدمت خدا,
ارسال توسط عماد

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
لوگوی برهان الله

امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 4417
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1